Tablet segíti az erzsébetvárosi diákokat

Erzsébetváros önkormányzata rendszeresen támogatja különböző informatikai eszközökkel a kerületi iskolákat. Korábban új számítógépeket, monitorokat, okostáblát, projektort biztosított az intézményeknek, november elején pedig 120 tabletet kapott három iskola négy telephelye.

A Bischitz Johanna Integrált Humán Szolgáltató Központ közreműködésével 30-30 tabletet kapott az Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium, az Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Általános Iskola, Szakiskola, valamint a Baross Gábor Általános Iskola. „Az önkormányzat rendszeresen támogatja különböző informatikai eszközökkel az iskolákat. Ezek használata a mai gyermekek számára alapkészség. A tablet
előnye, hogy könnyen hordozható, nagyobb mobilitást tesz lehetővé, a tapasztalatok azt igazolják, hogy számos tantárgy oktatása során jól használható”
– fogalmazott dr. Vető Marietta alpolgármester, aki Vattamány Zsolt polgármesterrel együtt adta át az új eszközöket a tanulóknak. „A diákok természetesen nagyon örültek, többen otthon is rendelkeznek tablettel, szakértő kezekkel nyitották ki a csomagokat.”

Egy, a Kertész utcai iskolában oktató szaktanár kiemelte, hogy az informatika órán kívül egyéb reál tantárgyak oktatásában is nagy hasznát fogják venni az eszközöknek, így például a matematika-oktatás során is. A Kertész utcában informatika tagozatos osztály is van, ők különösen örültek az új tableteknek. „Az önkormányzat célja, hogy a kerületben minél színvonalasabb oktatásban részesüljenek a diákok, ezért döntöttünk a tabletek beszerzése mellett. Tervezzük további eszközök megvásárlását is a jövő évben” – tette hozzá dr. Vető Marietta.

Erzsébetváros önkormányzata az eszköztámogatás mellett felmérette a kerületi iskolák internethálózatának minőségét és állapotát, mert a jövőbeli tervek között szerepel, hogy ahol szükséges, korszerűsítsék és hatékonyabbá tegyék az internetelérést.

„Az internetes hálózat fejlesztése igen fontos, hiszen a tabletek használatához is alapfeltétel a megfelelő wifi-ellátottság. A felmérés már befejeződött, a tervek szerint hamarosan kiépül a megfelelő ellátás is” ‒ tájékoztatott az alpolgármester.

Motiváció lehet a tablet

A szakember szerint meg kell találni a telefon, tablet, laptop helyét a tanítási órákon, mert ez motiválhatja a diákokat. Galló Péter, a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum vezetője a Kossuth rádióban arról beszélt, hogy az elmúlt években a pedagógusokkal együttműködve nagyon komoly munkát végeztek annak érdekében, hogy az informatikai tudás, az IKT ismeretek végre kiszabadulhassanak a számítógéptermek fogságából, és eljuthassanak az iskolák tantermeibe. Ehhez azonban nem elég a pedagógusok informatikai tudását növelni, hanem célt, módszertani alapot kell nyújtani számukra, amit ki tudnak egészíteni informatikai ismereteikkel, illetve hasznosítani tudják azokat. „Ahhoz, hogy a gyerekek magabiztosan használhassák a digitális tudást, a pedagógusoknak is megfelelő ismeretekkel kell rendelkezniük” – hangsúlyozta a szakember.

 

Erzsébetváros önkormányzata elkötelezett abban, hogy hozzájáruljon ahhoz, hogy a digitális technika vívmányainak köszönhető lehetőségek ‒ melyek egyre szélesebb körűek a taneszközök tekintetében is ‒ a kerületi oktatási intézmények számára elérhetőek legyenek.

Digitális jólétre törekszenek

„A 2019 szeptemberében kezdődő tanévben pedagógusok, intézményvezetők, szülők és diákok egyaránt azt tapasztalhatják majd, hogy döntő részben megvalósult az oktatási rendszer digitális átalakítása” – mondta Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos, hozzátéve, hogy az intézmények döntő többségében legalább 100 megabit per szekundumos vezetékes internetkapcsolatot építenek ki, továbbá minden osztályteremben, közösségi térben, aulában wifi-hozzáférést biztosítanak. Deutsch Tamás úgy fogalmazott: a digitális eszközhasználat a dolgozatírásban is megjelenik; ennek értelmében elképzelhetőnek tartja, hogy 2019-ben bizonyos tantárgyakból már digitálisan történjen az írásbeli érettségi vizsga.